Повірка лічильника - гарантія його коректної роботи та точного обліку спожитого газу!

Дата: 28.07.2023 12:51
Кількість переглядів: 93

Повірка лічильника - гарантія його коректної роботи та точного обліку спожитого газу!

  • Для чого потрібно повіряти лічильники?

Повірка лічильників газу – це встановлення їхньої придатності відображати обсяги облікованого ними спожитого газу в межах допустимої похибки. Адже в процесі експлуатації механізми лічильників зношуються, а їхні вимірювання стають менш точними. Тож якщо вчасно не перевіряти лічильники на справність, то це може негативно вплинути на точність балансу всієї газової мережі України, зокрема і Чернігівщини. Відповідно до законодавства всі засоби вимірювальної техніки, зокрема, і побутові лічильники газу, підлягають періодичній повірці (Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність») та можуть використовуватись лише за умови її проходження.

  • Хто має повіряти газові лічильники?

Періодична повірка лічильників газу - це зона відповідальності виключно Оператора газорозподільної мережі (Оператор ГРМ), на Чернігівщині - це АТ «Чернігівгаз». Оператор ГРМ спільно з ДП «Чернігівстандартметрологія», яке має уповноваження на проведення даного виду робіт, виконують повірку лічильників газу в Чернігівській області. Саме на Операторів ГРМ покладені зобов’язання щодо належного моніторингу термінів спливу міжповірочного інтервалу засобів обліку газу та відповідно ініціювання проведення їх періодичної повірки. Споживачу не потрібно слідкувати за термінами, АТ «Чернігівгаз» самостійно попередить про час проведення процедури та виконає необхідні роботи. Або ж інформацію про чергову дату повірки Вашого лічильника Ви можете знайти в Особистому кабінеті на сайті 104.ua.

  • Якими мають бути дії споживача?

Згідно з законодавством споживач зобов’язаний забезпечити доступ представникам АТ «Чернігівгаз» (після надання фахівцями службових посвідчень) для проведення робіт з демонтажу лічильника на повірку. Акт про демонтаж лічильника складається у двох примірниках, один із яких забирає фахівець «Чернігівгазу», а другий має зберігатися у споживача. Цей документ треба зберігати до завершення повірки лічильника та повернення його на місце експлуатації. Крім того, до цього документа вносяться поточні показання лічильника на момент його демонтажу. Наявність документа допоможе у разі виникнення спірних ситуацій за результатами перевірки.

  • Який міжповірочний інтервал встановлено для лічильників газу?

Міжповірочний інтервал лічильників газу в залежності від класу точності приладу становить 2 або 8 років.

Для здійснення обліку спожитого природного газу зазвичай у побутових споживачів використовуються прилади обліку класу точності 1,5. Тому їх міжповірочний інтервал складає один раз на вісім років.

  • Чи має споживач платити за повірку лічильника?

Ні! Періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов'язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу побутових споживачів здійснюється за рахунок облгазу незалежно від того, хто є власником лічильника: чи то «Чернігівгаз» чи то споживач. Кошти на це закладено у тариф на послуги розподілу природного газу.

  • Як проводиться облік газу під час зняття лічильника на повірку?

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. Якщо лічильник газу пройшов періодичну повірку, оператор ГРМ протягом двох місяців з моменту зняття повертає його споживачу. Якщо ж лічильник під час повірки визнали непридатним до експлуатації, оператор ГРМ приймає рішення про заміну на новий, враховуючи різні технічні чинники. Після встановлення повіреного лічильника газу, представники АТ «Чернігівгаз» його пломбують, та складають відповідний акт, який має підписати споживач або довірена особа.

  • Хто несе відповідальність за цілісність лічильника та пломб?

Відповідно до Кодексу ГРС споживач зобов’язаний забезпечувати збереження і цілість лічильників газу та пломб на них.

  • Куди звертатися споживачу при виявленні порушень у роботі лічильника?

При виявленні порушень у роботі лічильника газу зверніться до найближчого Клієнтського простору 104.ua.

Вчасна повірка приладу допоможе економити спожитий газ завдяки точності передачі показань, а отже і ваші кошти.

Довідка: АТ «Чернігівгаз» - газорозподільна компанія, яка здійснює свою діяльність на території Чернігівської області у співпраці з брендом РГК.

Регіональна Газова Компанія – сервісна компанія, яка розробляє інноваційні та комплексні рішення для енергетичного сектору, спрямовані на підвищення якості клієнтського обслуговування, модернізацію галузі та впровадження європейських стандартів роботи операторів ГРМ. Під брендом РГК працює 20 газорозподільних компаній, в яких зайняті 38 тисяч фахівців. Вони обслуговують 250 тис. км газопроводів та понад 8 млн. споживачів газу.

АТ "Чернігівгаз" обслуговує 357 тисяч споживачів у категорії "населення" та 2041 промисловий і комунальний об’єкт.  У 2019 році АТ «Чернігівгаз» доставило 481,8 млн куб.м газу. Загальна протяжність газопроводів, які обслуговує компанія, складає  14 тис. км.

Фото без опису

Фото без опису

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь